spektakl PROROK

By opowiedzieć o Prymasie Wyszyńskim, autorka sztuki Marta Gzowska-Sawicka postanowiła… nie wywoływać Go na scenę swojego przedstawienia. Nie dość na tym. Nieobecny Prymas ukazany jest w serii scen połączonych ze sobą nie poprzez klasyczną fabułę, a przez luźne skojarzenia i czasem wręcz szokujące kontrasty. Czy to pasuje do pomnikowej sylwetki powściągliwego Księcia Kościoła?

G. 17.00 - 40-lecie KIK

G. 18.00 spektakl Prorok

 

„Prorok” łączy w sobie rzeczy, których pozornie połączyć się nie da: opowieść o klasycznych wartościach z awangardową formą wypowiedzi teatralnej. Po spektaklu klaszczą na stojąco i gimnazjaliści i dostojne siostry zakonne. Ten spektakl jest jakoś inny niż „normalna” sztuka w teatrze. Może to oryginalność fabuły? Może niezwykła muzyka jedynego polskiego zdobywcy Grammy Włodka Pawlika? Może talenty twórców i aktorów albo łamiąca schematy inscenizacja? To wszystko prawda, ale jest jeszcze nieuchwytna wartość „Proroka”.Każdy, kto się z nim zetknął mówi to samo: jest w „Proroku” coś niezwykłego. Duch głównego bohatera od początku unosi się nad tym przedsięwzięciem. Czują to jego twórcy, ale także publiczność. Dominikanin o. Marek Pieńkowski poznał Księdza Prymasa Wyszyńskiego w wieku 7 lat i miał okazję widywać go często w późniejszych latach. Po premierze spektaklu obdarzył jego twórców olbrzymim komplementem, który publiczność zgromadzona w rzeszowskim Teatrze im. W. Siemaszkowej przyjęła oklaskami. O. Marek stwierdził, że „ze sceny nie padła ani jedna nuta, która by brzmiała fałszywie”.

 

Występują:

Marta Gzowska-Sawicka

Magdalena Obidowska

Tomasz Drabek

Rafał Sawicki

Jerzy Zelnik

 

Scenariusz: Marta Gzowska-Sawicka

Reżyseria: Rafał Sawicki

Muzyka: Włodek Pawlik

Spektakl PROROK. 23 listopada, g. 17.00 Bielskie Centrum Kultury im. Marii Koterbskiej. NIEODPŁATNE BILETY Z REZERWACJĄ MIEJSC DO ODBIORU W KASIE BCK.

mk