enVOGUE

Czym innym jest moda, jeśli nie przybieraniem pozy, wchodzeniem w rolę, wkładaniem maski? Sztukę tę do perfekcji opanowała Dana (Beata Kawka), 42-letnia archeolożka – seksowna, inteligentna, błyskotliwa i niezależna bohaterka sztuki „enVouge”. Okazuje się jednak, że żadna z tych cech nie zapewnia kobiecie szczęścia

Dana – profesor Yale – w czterech ścianach swojego penthouse’a zajada nie tylko chipsy, ale także samotność i frustrację. Zamiast brać z życia garściami, wykorzystując atrybuty swojej kobiecości, Dana czeka… na mężczyznę. To, co dla innych jest oczywiste (Artur to niesiony przez wiatr dmuchawiec ), ona nazywa wolnością i przestrzenią w ich związku.

Lustrem porażek Dany, niespełnienia, marzeń, tęsknot, poczucia uciekającego czasu jest przebojowa przyjaciółka, Lucy (Daria Widawska) – wzięta koroner i matka 21-letniego syna. Próba reanimacji przyjaciółki, przywrócenia poczucia jej wartości, wzniecenia ognia, a nawet pożądania wydaje się przez chwilę realna i dość zabawna. Narzędzie poniekąd samo wpada Lucy w ręce.

To Fryderyk (Kamil Pruban), przypadkowy i słabej jakości admirator wdzięków seksownej pani profesor. Misję Lucy komplikuje nieoczekiwany przyjazd matki Dany, Addison (Maria Pakulnis), zwanej pieszczotliwie – pani Dexter. Skazana na sukces, Addison, jak zawsze przejmuje pierwsze skrzypce. Dana, obciążona genetycznie kompleksem „królowej matki”, chce zerwać z własnym DNA. To doprowadza do wielu zabawnych sytuacji i zbiegów okoliczności, a nagromadzony w powietrzu estrogen powoduje, że w tym alfa kobiecym świecie ktoś naprawdę padnie trupem… .

„enVogue” to komedia szyta na miarę przewrotności kobiecej natury. Krzywe zwierciadło,

w którym kobieta zobaczy cząstkę siebie i dystansem się również z siebie pośmieje, a mężczyzna będzie miał szansę odbyć podróż w głąb, nieobliczalnej jak halny, kobiecej duszy.

„enVogue” to przewrotna, słodko-gorzka, a momentami liryczna opowieść z wątkiem kryminalnym. Ten zwariowany świat, zmieniających się konwencji sprawia, że widz zostaje wkręcony w niezłą kabałę.


BOHATEROWIE

Addison (Maria Pakulnis) Niech nie zwiedzie nikogo ten styl, wdzięk, charm. Wpuścić Addie do swojego domu oznacza ni mniej, ni więcej: czas zbójowania. Diabelska papryczka piri-piri przy niej nagle traci smak. Królowa jest tylko jedna!

Lucy (Daria Widawska) Kiedy do akcji wkracza Clint Eastwood, czyli Lucy każde jej słowo brzmi jak legenda „Smith & Wesson”. God Save the Queen!

Fryderyk (Kamil Pruban) Kreatywny pr to klucz do sukcesu dla Fryderyka. Są jednak drzwi, do których nie powinien pukać mężczyzna, jeśli nie ma odpowiednich kwalifikacji.

Dana (Beata Kawka) Jeśli kobiety są z Wenus to Dana jest z Marsa i pokonywanie codziennie tej odległości niespecjalnie ją obchodzi. Gdyby natomiast przyznano Nobla za inteligentną stronę humoru, dołączyłaby go do swojej kolekcji trofeów bez wychodzenia z domu. Sensualna (D.N.A.) niebezpieczna (IQ). Mieszanka wybuchowa, której nie zawaha się użyć.

Sztuka teatralna enVogue. Dom Muzyki BCK, 18 kwietnia, g. 18.00. Bilety w cenie 60 zł (normalny), 30 zł (ulgowy - emeryci, renciści) R+

opr. mk